Objednávání stravy pomocí SMS zprávy
Přihlašování a odhlašování mobilním telefonem se může na první pohled zdát trochu složitější. Je to však stejně jednoduché, jako zaslání jakékoliv jiné SMS zprávy. Rodičům jistě poradí jejich děti. Přihlášku si předem připravte dle následujících pokynů.
Celá zpráva se skládá z těchto částí:
1.Číslo, na které zprávu odesíláte
Každou SMS zprávu je nutné odeslat na nějaké telefonní číslo. Pokud posíláme zprávu známému, činíme tak na jeho mobilní telefon. V tomto případě postupujeme naprosto stejně. Pro odesílání SMS zpráv s Vaší objednávkou je vyhrazeno číslo, které si zapište do adresáře telefonních čísel pod jménem např.
Objednavani (jidlo, strava apod.).
Číslo pro zasílání objednávek: 737 206 697
2. Přístupový kód (zařízení), zkratka uživatele a heslo
V každé zprávě musíte odeslat Vám přidělený kód, Vámi zvolenou zkratku (přezdívku, uživatele ) a heslo. Je proto vhodné uložit si tuto "pevnou" část každé SMS zprávy do Vašeho mobilního telefonu a při každé objednávce pouze připojit samotný požadavek na odhlášení či přihlášení stravy (o tom viz níže). Tato uložená zpráva má tedy tuto obecnou podobu:
Zařízení, Uživatel, Heslo
Zařízení – číslo našeho zařízení (0800), které obdržíme v kanceláři ŠJ. V příkladu níže použijeme text IČD.
Uživatel - vyplníme kód, který obdržíme zřizování služby v kanceláři jídelny. Je to kód, který používáme při objednávání stravy na internetu. V příkladu níže použijeme text Uživatel.
Heslo - vyplníme heslo, které obdržíme při zřizování služby v kanceláři jídelny. V příkladu níže použijeme text Heslo.
Pevná část SMS zprávy bude vypadat takto:
IČD,Uživatel,Heslo například: 0800,novak.petr,1234
Do svého mobilního telefonu si tuto pevnou část uložte, budete ji potřebovat při každé objednávce! Místo znaků „IČD“, „Uživatel“ a „Heslo“ zapište SVOJE údaje. Zjistíte je v kanceláři jídelny.
Jako oddělovače mezi jednotlivé části jsem použili znak , (čárka). Místo něj lze použít i znak ; (středník) a mezeru.
3. Objednávka stravy
Za pevnou část (viz výše) musíme zapsat tzv. proměnnou část. Toto již budou konkrétní požadavky na přihlášku či odhlášku stravy. I zde musíme dodržovat správnou složení textu podle pravidel uvedených níže. Jsou zde uvedeny taktéž konkrétní příklady pro přihlášku či odhlášku stravy.
Proměnná část:
a) odhláška či přihláška
O = písmeno O pro odhlášku
P = písmeno P pro přihlášku
b) den nebo období
den = číslo dne v měsíci, např. pro 28.1. = 28
období = čísla dnů rozdělaná pomlčkou, například pro 28.1-31.1 = 28-31, například pro 28.1.-7.2. (přechod měsíce) = 28-7
příklady celé SMS:
př.: odhlásit celý den 28.1.IČD,Uživatel,Heslo,O28
př.: přihlásit celý den 28.1.IČD,Uživatel,Heslo,P28
př.: přihlásit vše v období 28.1.-31.1.IČD,Uživatel,Heslo,P28-31
př.: odhlásit vše v období 28.1-7.2.IČD,Uživatel,Heslo,O28-7
c) rozlišení chodu jídla
za den nebo období přidáme písmeno pro chod jídla. Písmena jsou pevně dána podle tohoto seznamu:
D - dopolední svačina
O - oběd
P - odpolední svačina
příklady celé SMS:
př.: odhlásit pouze přesnídávku (dopolední svačinu) na den 28.1.
IČD,Uživatel,Heslo,O28D
př.: odhlásit pouze odpolední svačinu na období 28.1. - 7.2.
IČD,Uživatel,Heslo,O28-7P
d) více chodů jídla najednou
Příslušné požadavky píšeme za pevnou část odděleně.
příklad celé SMS:
př.: odhlásit přesnídávku na období 28.1. - 7.2., přihlásit odpolední svačinu na období 28.1.-31.1. a odhlásit oběd na 28.1.
IČD,Uživatel,Heslo,O28-7D,P28-31P,O28O
Na jaké období dopředu lze objednávat stravu?
Takto můžete přihlašovat a odhlašovat stravu na max. měsíční období, kdy první den zadaného období není později než 3 týdny od aktuálního data.
Kontrola objednávek
Systém NEODESÍLÁ zpětnou sms zprávu. Své objednávky si můžete zkontrolovat na internetu.
Potvrzení o provedených objednávkách obdržíte pomocí e-mailu, pokud tuto službu máte nastavenou.